Communicatie in de Apotheek
Datum:
|
|
Gesloten |
Omschrijving: |
In deze nascholingsbijeenkomst staat het thema communicatie centraal. Communicatie is een verzamelbegrip: het omvat vele facetten. Tijdens deze cursus wordt in het eerste deel ingegaan op de meest bekende vormen van communicatie, op communicatie tussen medewerkers in de apotheek onderling, op communicatie tussen arts en apotheker en niet in de laatste plaats tussen apotheekmedewerkers en de patiënt. Getracht wordt om aan de hand van de bespreking van casus, diverse aspecten van communicatie te verbeteren/optimaliseren. Hoe beter de apotheker in staat is om de kwaliteit van de onderlinge communicatie aan te sturen, hoe groter de kans dat assistenten aan de balie professioneler en klantvriendelijker de patiënt bejegenen. Een personeelstevredenheidscijfer is meestal gelijk aan een klantevredenheidscijfer. Aan de hand van diverse casusbesprekingen worden valkuilen, uitdagingen en oplossingen in de communicatie met medewerkers en patiënten besproken.
Het tweede gedeelte van de cursus gaat over de communicatie van een exact-wetenschappelijk opgeleid persoon en de daarbij behorende valkuilen, uitdagingen en oplossingen. De deelnemers leren de verschillende stijlen van communicatie herkennen, en leren per stijl de juiste wijze van reageren. Ook leren zij hun eigen stijl van communicatie te herkennen en indien mogelijk aan te passen. Ook wordt besproken hoe het team naar een hoger niveau te begeleiden.
|
|
Organisator: |
|
POA (Nascholing Apothekers) |
Cursusleiding: |
dhr drs P. Felen | |
Doelgroep: |
|
apothekers (openbare farmacie, industrie en ziekenhuisfarmacie) |
Voorbereidingstijd: |
|
geen |
Waardering: |
|
openbaar apotheker: 3,5 accreditatie-uren toegekend; StiPCO: geen toekenning
Communicatie 60% Samenwerking 20% Organisatie 20% |
Kosten: |
|
195,- Euro BTW-vrij |
max. deelnemers: |
|
20 |
Werkvorm: |
|
themabijeenkomst |